Obchodní podmínky
Internetového obchodu www.mimib.cz
I. Identifikace obchodníka
1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují právní vztahy mezi společností
Obchodní název: PEDRO TRADE, s.r.o.
Sídlo: Malá cesta 875/6, Štvrtok na Ostrove 930 40, Slovensko
Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresní soud Trnava, Oddíl Sro, Vložka číslo 23294/T
IČO: 44614918
DIČ: 2022765448
IČ DPH: SK2022765448
Bankovní účet: 2601763811/2010
IBAN: SK95 8330 0000 0026 0176 3811
Prodávající je plátcem DPH /daně z přidané hodnoty/
(Dále jen „Prodávající“ nebo „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na webových stránkách Prodávajícího a která vystupuje jako spotřebitel ve smyslu platné legislativy České republiky, zejména zákonů: Zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, Zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník v platném znění.
1.2. Emailový kontakt a telefonní kontakt na Prodávajícího:
Email: mimi@mimib.cz
Tel. č.: +421905200978
1.3. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv:
PEDRO TRADE, s. r. o., Jesenského 13, Dunajská Streda 929 01, Slovensko
II. Definice pojmů
2.1. Pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek Prodávající v souladu se zákonem č. 108/2024 Sb. v platném znění uvádí a definuje následující pojmy:
2.2. Smlouva uzavřená na dálku: smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem, která je sjednána a uzavřena výhradně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména prostřednictvím online rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního seznamu nebo nabídkového katalogu.
2.3. Obchodník (dále jen „Prodávající”): osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícími závazky nebo při obchodní praxi jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, včetně osob jednajících jeho jménem nebo na jeho účet.
2.4. Spotřebitel: fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícími závazky nebo při obchodní praxi nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.
2.5. Spotřebitelská smlouva: jakákoliv smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá obchodník se spotřebitelem.
2.6. Internetový obchod: je totožný s pojmem Elektronický obchod a s pojmem Webové sídlo.
2.7. Kupující: každá osoba (fyzická nebo právnická), která odeslala objednávku, zejména prostřednictvím webového sídla Prodávajícího nebo jinými prostředky dálkové komunikace.
2.8. Trvalý nosič dat: prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu odpovídající účelu těchto informací a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a budoucí použití, zejména dokument, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.
III. Základní ustanovení
3.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Obchodníkem.
3.2. Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří nevystupují jako spotřebitelé, se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník v platném znění.
IV. Objednávka produktu – Uzavření kupní smlouvy
4.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů, kterou Kupující provede zejména prostřednictvím webových stránek Obchodníka, případně jinými prostředky dálkové komunikace.
4.2. Kupní smlouva mezi Kupujícím a Obchodníkem je uzavřena v okamžiku doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil v souladu s bodem 4.1. těchto VOP. Potvrzení je zasláno elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil v procesu vytváření objednávky.
V. Doba trvání kupní smlouvy
5.1. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků Prodávajícího a Kupujícího. To znamená zejména doručení a zaplacení produktů podle uzavřené kupní smlouvy. Toto ustanovení nemá vliv na práva Kupujícího vyplývající ze zákonné odpovědnosti za vady produktů ze strany Obchodníka.
VI. Kupní cena – Informace o kupní ceně
6.1. Cena zboží a služeb objednaných prostřednictvím webového sídla Prodávajícího (dále jen „kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v okamžiku vytvoření objednávky Kupujícím.
6.2. Kupní cena zboží nebo služeb uvedená na webovém sídle Prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní a je jasně uvedena na webovém sídle Prodávajícího.
VII. Dodání produktů
7.1. V případě, že Kupující zvolil jako způsob platby dobírku, je Prodávající povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy dle bodu 2.2. a následujících těchto VOP.
7.1.1. Pokud si Kupující zvolil jiný způsob platby než dobírku, je Prodávající povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy dle bodu 2.2. těchto VOP a zároveň po zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. Pokud byly splněny obě podmínky uvedené v bodě 5.1.1. těchto VOP (tj. došlo k uzavření kupní smlouvy a úhradě celkové ceny objednávky), je Prodávající povinen dodat Kupujícímu produkty nejpozději do 30 dnů od splnění těchto podmínek.
Obvyklá lhůta pro expedici produktů označených jako „Ihned k dispozici“ je 1 pracovní den od uzavření kupní smlouvy nebo 1 pracovní den od zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu.
7.2. Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená Kupujícím v objednávce.
7.3. Dodání produktu Prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám Kupujícího (nebo jím pověřené osoby), nebo prostřednictvím třetích stran (dopravních a zásilkových společností).
7.4. Dodání produktu je uskutečněno jeho převzetím Kupujícím (nebo jím pověřenou osobou).
7.5. Prodávající může zaslat Kupujícímu nejprve produkty, které jsou ihned k dispozici, a zbývající část objednávky doručit dodatečně ve lhůtě odpovídající dodací lhůtě dle těchto VOP, avšak pouze za podmínky, že Kupujícímu nevzniknou žádné dodatečné náklady, a pouze v případě, že s tím Kupující souhlasí.
7.6. Prodávající je povinen dodat Kupujícímu produkty v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady vztahujícími se k objednávce a případně i dalšími dokumenty typickými pro dané produkty nebo služby.
VIII. Přechod vlastnického práva
8.1. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí náhodné zkázy, náhodného zhoršení a ztráty věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.
IX. Způsoby platby
9.1. Za zboží a služby na webových stránkách Prodávajícího můžete platit následujícími způsoby:
9.1.1. Platba na dobírku – cena: 30 Kč
9.1.2. Platba platební kartou přes platební bránu TrustPay – cena: 0 Kč
9.1.3. Platba vkladem nebo převodem na účet Prodávajícího – cena: 0 Kč
X. Doprava – Způsoby doručení produktů a cena za dopravu
10.1. Kupní cena zboží nebo služeb nezahrnuje náklady na dopravu ani jiné náklady spojené s dodáním produktů.
10.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
10.2.1. Způsoby dopravy:
10.2.1.1. Výdejní místo a Z-BOX Packeta
10.2.1.2. Kurýrní služba GLS
10.2.2. Ceny za dopravu:
10.2.2.1. Cena za dopravu prostřednictvím Výdejního místa nebo Z-BOX Packeta – 70 Kč
10.2.2.2. Cena za dopravu prostřednictvím kurýrní služby GLS – 95 Kč
XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
11.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory i bez uvedení důvodu ve lhůtě podle čl. XII bodů 12.1 až 12.3 těchto VOP, s výjimkou smluv, jejichž předmětem je:
11.2. Poskytnutí služby, pokud bylo její plnění zcela dokončeno a poskytování služby bylo zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele, a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen uhradit cenu.
11.3. Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, které obchodník nemůže ovlivnit, a k němuž může dojít během plynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy.
11.4. Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na zakázku.
11.5. Dodání zboží, které podléhá rychlému zhoršení kvality nebo zkáze.
11.6. Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl ochranný obal po dodání porušen.
11.7. Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím.
11.8. Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které obchodník nemůže ovlivnit.
11.9. Provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o které spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tato zboží nebo služby předem neobjednal.
11.10. Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen.
11.11. Dodání periodického tisku, s výjimkou jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném.
11.12. Zboží zakoupené na veřejné dražbě.
11.13. Poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, pokud má obchodník podle smlouvy poskytnout tyto služby v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě.
11.14. Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud dodání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen uhradit cenu.
XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
12.1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka ve lhůtě:
a) 14 dnů ode dne:
-
převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.,
-
uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
-
uzavření smlouvy o dodávce vody, která není prodávána v omezeném objemu nebo určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
-
uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník poskytuje jinak než na hmotném nosiči.
b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní, nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2. Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od začátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka ve lhůtě:
a) 14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud se jedná o lhůtu podle bodu 12.1. písm. a), nebo
b) 30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, pokud se jedná o lhůtu podle bodu 12.1. písm. b).
12.3. Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka ani podle bodu 12.2., může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle bodu 12.1.
12.4. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem v okamžiku, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud:
a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce je dodáváno odděleně, v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodávané zboží sestává z více částí nebo kusů, v okamžiku převzetí poslední části nebo posledního kusu,
c) zboží je dodáváno opakovaně po určitou dobu, v okamžiku převzetí prvního dodaného zboží.
12.5. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
12.6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě záznamu na jiném trvalém nosiči. Pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele, které vyjadřuje jeho vůli odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
12.7. Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1. až 12.3. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle obchodníkovi oznámení o odstoupení od smlouvy.
12.8. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
12.9. Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
13.1. Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 12.1. zaslat zboží zpět nebo jej předat obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději v poslední den lhůty.
13.2. Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník souhlasil, že náklady ponese sám, nebo pokud obchodník nesplnil svou informační povinnost, tedy neposkytl spotřebiteli zvláštní informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka.
13.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím nad rámec nakládání nutného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to neplatí, pokud obchodník nesplnil svou informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
13.4. Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je poskytnutí služby, dodávka vody, která není prodávána v omezeném objemu nebo určeném množství, nebo dodávka tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Pokud je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocená, cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění.
13.5. Spotřebiteli nevznikají z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka podle bodu 11.1. žádné další povinnosti nebo náklady, kromě povinností podle bodů 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3.
XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
14.1. Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou, včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.2. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby podle bodu 14.1. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník nemůže spotřebiteli účtovat žádné další náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
14.3. Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4. Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za:
a) Poskytnutí služby, dodání vody, která není prodávána v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1. až 12.3., bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
-
obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 odst. 1 písm. f) nebo h) zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, nebo
-
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodáváním vody nebo tepla podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb.
b) Úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník poskytuje jinak než na hmotném nosiči, pokud:
-
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodání digitálního obsahu podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Sb.,
-
spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
-
obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo § 17 odst. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Sb.
14.5. Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. před tím, než mu bude zboží doručeno nebo než spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
14.6. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud tím spotřebiteli nevzniknou žádné další náklady.
14.7. Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce 14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a s ohledem na povahu zboží není možné jej vrátit poštou.
14.8. Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle bodu 11.1., je zakázáno.
XV. Orgán dohledu
15.1. Spotřebitel je v souladu s § 10 odst. 2 zákona č. 102/2014 Sb., v platném znění, oprávněn odmítnout vrácení zboží, které získal na základě smlouvy uzavřené během prodejní akce nebo v souvislosti s ní, prodávajícímu až do okamžiku, kdy mu prodávající vrátí zaplacenou cenu nebo zálohu za zboží či službu.
Prodejní akce je akce organizovaná na základě pozvánky, jiného pozvání adresovaného spotřebiteli nebo informace, jejímž předmětem je zejména prodej zboží nebo poskytování služeb, a během níž nebo do 15 pracovních dnů po jejím uskutečnění dochází k uzavření smlouvy se spotřebitelem.
XVI. Alternativní řešení sporů
16.1. V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým Prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má Kupující právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.
Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt naleznete zde: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) nebo jiný příslušný oprávněný právnický subjekt, který je zapsán v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na http://www.mhsr.sk/ nebo přímo zde: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1).
Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu využít platformu pro online řešení sporů, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Alternativní řešení sporů může využít pouze Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje jako spotřebitel. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporů mezi spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajících ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní souvisejících. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku.
Subjekt alternativního řešení sporů může odmítnout návrh, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 20 eur. Subjekt alternativního řešení sporů může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení řízení, maximálně do výše 5 EUR včetně DPH.
Veškeré další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím – spotřebitelem, vyplývajících z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou, jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.
XVII. Doplňující ustanovení
17.1. Prodávající neuzavře kupní smlouvu, ani neprovede prodej, zprostředkování nebo dodání alkoholických nápojů / výrobků, tabákových výrobků a dalších výrobků osobám (Kupujícím), které v okamžiku uzavření kupní smlouvy nedovršily věk 18 let, a jejichž prodej je osobám mladším 18 let zakázán v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
V návaznosti na výše uvedené je Prodávající povinen ověřit splnění podmínky dosažení věku 18 let Kupujícím kontrolou dokladu totožnosti Kupujícího (občanský průkaz nebo pas), a to při předání objednávky do rukou Kupujícího. Tuto kontrolu provede pověřená osoba, která objednávku doručuje Kupujícímu.
Pokud Kupující nedovršil věk 18 let, nebo neprokáže svůj věk, případně odmítne věk prokázat, Prodávající nepředá objednávku Kupujícímu, a tím kupní smlouva zaniká.
XVIII. Informace o přijatých kodexech
18.1. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování by se Prodávající zavázal.
Pod kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, která vymezují chování Prodávajícího, pokud se Prodávající zavázal tento kodex dodržovat ve vztahu k jedné nebo více specifickým obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím.
To neplatí pro pravidla stanovená zákonem, jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy, které je Prodávající povinen dodržovat.
Prodávající rovněž informuje spotřebitele o způsobu, jak se může s těmito kodexy seznámit nebo získat jejich znění.
XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli
19.1. Obchodník neprovádí kontrolu ani neomezuje hodnocení produktů pouze na osoby, které si produkt zakoupily u obchodníka.
XX. Závěrečná ustanovení
20.1. Prodávající si vyhrazuje právo změnit Všeobecné obchodní podmínky. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich zveřejněním na webovém sídle Prodávajícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí podle Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných v době uzavření kupní smlouvy, a to až do okamžiku jejího zániku.
20.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla. Dokumenty Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů jsou zveřejněny na doméně webového sídla Prodávajícího.
20.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na webovém sídle Prodávajícího dne 15.02.2024.