REKLAMAČNÍ ŘÁD
Internetového obchodu www.mimib.cz
I. IDENTIFIKACE OBCHODNÍKA
1.1. Tímto Reklamačním řádem (dále jen „RŘ“) se řídí právní vztahy mezi společností
Obchodní název: PEDRO TRADE, s.r.o.
Sídlo: Malá cesta 875/6, Štvrtok na Ostrove 930 40, Slovensko
Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trnava, oddíl Sro, vložka číslo: 23294/T
IČO: 44614918
DIČ: 2022765448
IČ DPH: SK2022765448
Bankovní účet: SK89 8330 0000 0025 0176 3806
Prodávající je plátcem DPH /daně z přidané hodnoty/
(dále jen „Prodávající“ nebo „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na Webových stránkách Prodávajícího a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, zejména dle platné legislativy Slovenské republiky, především:
- Zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a jeho novelizace,
- Zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník v platném znění,
- S výjimkou uvedenou v bodě 4.4. tohoto Reklamačního řádu, který upravuje právní vztah mezi Obchodníkem a Kupujícím, jenž nevystupuje v postavení spotřebitele.
1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího:
E-mail: mimi@mimib.cz
Telefon: +421905200978
1.3. Adresa pro zasílání písemností, reklamací a odstoupení od smluv:
PEDRO TRADE, s. r. o., Jesenského 13, Dunajská Streda 929 01, Slovenská republika
II. Základní ustanovení
2.1. Tímto reklamačním řádem se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Obchodníkem.
III. Uplatnění práva z odpovědnosti za vady
3.1. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, pokud vadu oznámil Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 měsíců od převzetí věci. Pokud v této lhůtě vadu neoznámí, práva z odpovědnosti za vady zanikají.
IV. Odpovědnost za vady
4.1. Prodávající odpovídá za jakoukoliv vadu, kterou měla prodaná věc v době jejího dodání a která se projeví do dvou let od dodání věci.
4.2. Pokud je předmětem koupě věc s digitálními prvky, u které má být digitální obsah dodáván nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po sjednanou dobu, Prodávající odpovídá za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo projeví během celé sjednané doby, nejméně však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
4.3. U použité věci se mohou strany dohodnout na kratší době odpovědnosti Prodávajícího za vady, než jak je uvedeno v odstavcích 4.1. a 4.2., avšak ne kratší než jeden rok od dodání věci.
4.4. Prodávající odpovídá za jakoukoliv vadu, kterou měla prodaná věc v době jejího dodání Kupujícímu a která se projeví do 6 měsíců od dodání věci, pokud Kupující nevystupuje v postavení spotřebitele.
V. Práva z odpovědnosti za vady
5.1. Pokud prodávající odpovídá za vadu prodané věci, má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy.
5.2. Kupující může odmítnout zaplacení kupní ceny nebo její části, dokud si prodávající nesplní povinnosti vyplývající z odpovědnosti za vady, ledaže by byl kupující v době vytknutí vady v prodlení s úhradou kupní ceny nebo její části. Kupující je povinen uhradit kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co prodávající splní své povinnosti.
5.3. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady, včetně práva podle bodu 5.2., pouze pokud vadu vytkl do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí lhůty stanovené v bodech 4.1 až 4.3 tohoto Reklamačního řádu.
5.4. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody vzniklé v důsledku vady.
VI. Uplatnění vady
6.1. Vadu lze uplatnit v kterékoliv provozovně prodávajícího, u jiné osoby, o které prodávající kupujícího informoval před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostřednictvím dálkové komunikace na adrese sídla nebo místa podnikání prodávajícího, případně na jiné adrese, o které prodávající kupujícího informoval při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy.
6.2. Pokud kupující vytknul vadu poštovní zásilkou, kterou prodávající odmítl přijmout, zásilka se považuje za doručenou v den odmítnutí.
6.3. Prodávající poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytknutí vady bezodkladně po jejím uplatnění kupujícím. V potvrzení o vytknutí vady prodávající uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, v platném znění, odstraní. Lhůta stanovená dle předchozí věty nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.
6.4. Pokud prodávající odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně oznámí kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může vadu uplatnit znovu a prodávající nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; na opětovné uplatnění vady se § 621 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění nevztahuje. Na náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, v platném znění.
6.5. Pokud prodávající před uzavřením smlouvy, nebo pokud se smlouva uzavírá na základě objednávky kupujícího, před odesláním objednávky, informoval kupujícího, že vady lze uplatnit i u jiné osoby, pak se jednání nebo opomenutí této osoby pro účely odpovědnosti za vady považuje za jednání nebo opomenutí prodávajícího.
VII. Odstranění vady
7.1. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měla věc bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
7.2. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti včetně okolností uvedených v bodu 7.1. druhé věty.
7.3. Prodávající opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě po oznámení vady kupujícím, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který kupující věc požadoval.
7.4. Pro účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc prodávajícímu nebo osobě podle § 622 odst. 5 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Náklady na převzetí věci nese prodávající.
7.5. Prodávající dodá opravenou nebo náhradní věc kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadnou věc, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud kupující nepřevezme věc do šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může prodávající věc prodat. Pokud se jedná o věc vyšší hodnoty, prodávající kupujícího před zamýšleným prodejem předem upozorní a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí věci. Prodávající neprodleně po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na její úschovu a prodej, pokud kupující uplatní právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Prodávající může věc na vlastní náklady zničit, pokud se ji nepodařilo prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani na úhradu nákladů, které prodávající účelně vynaložil na úschovu věci, a nákladů, které by prodávající musel nezbytně vynaložit na její prodej.
7.6. Prodávající při odstranění vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci, pokud si výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadné věci, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Prodávající a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a nebezpečí prodávajícího.
7.7. Při odstranění vady výměnou věci nemá prodávající právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za běžné užívání věci před její výměnou.
7.8. Prodávající odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
7.9. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 odst. 1 Zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, pokud:
a) prodávající věc neopraví ani nevymění,
b) prodávající věc neopraví ani nevymění v souladu s § 623 odst. 4 a 6 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
c) prodávající odmítl odstranit vadu podle § 623 odst. 2 Zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
d) věc má stejnou vadu i po opravě nebo výměně,
e) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
f) prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.
7.10. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu mezi hodnotou prodané věci a hodnotou, kterou by věc měla, pokud by byla bez vad.
7.11. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle bodu 7.9., pokud se kupující podílel na vzniku vady nebo pokud je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se kupující podílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese prodávající.
7.12. Pokud se smlouva týká koupě více věcí, kupující může od smlouvy odstoupit pouze ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může odstoupit od smlouvy pouze tehdy, pokud nelze rozumně očekávat, že si ponechá ostatní věci bez vadné věci.
7.13. Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí věc prodávajícímu na náklady prodávajícího. Prodávající zajistí odstranění věci, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Pokud prodávající věc v přiměřené lhůtě neodstraní, může kupující zajistit její odstranění a doručení prodávajícímu na náklady a nebezpečí prodávajícího.
7.14. Prodávající po odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující zaslal věc prodávajícímu, podle toho, který okamžik nastane dříve.
7.15. Prodávající vrátí kupní cenu kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Veškeré náklady spojené s úhradou nese prodávající.
7.16. Prodávající nemá právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za běžné užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.
VIII. Odpovědnost za vady digitálního plnění
8.1. Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má digitální plnění v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od jeho dodání, pokud se jedná o digitální plnění, které je dodáváno jednorázově nebo jako soubor jednotlivých plnění.
8.2. Obchodník odstraní vadu digitálního plnění v přiměřené lhůtě po tom, co spotřebitel vytkl vadu, bezplatně a bez způsobení závažných obtíží spotřebiteli s ohledem na povahu digitálního plnění a účel, pro který spotřebitel digitální plnění požadoval.
8.3. Obchodník může odstranění vady odmítnout, pokud odstranění není možné nebo pokud by mu způsobilo nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by mělo digitální plnění bez vady, a na závažnost vady.
IX. Odpovědnost za vady služby
9.1. Zhotovitel odpovídá za vady, které má věc při jejím převzetí objednatelem.
9.2. Pokud se vada projeví do uplynutí 24 měsíců ode dne, kdy si měl objednatel věc převzít, předpokládá se, že se jedná o vadu, kterou měla věc již v době převzetí. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je tento předpoklad neslučitelný s povahou věci nebo vady.
X. Závěrečná ustanovení
10.1. Tento Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně Webového sídla Prodávajícího.
10.2. Tento Reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na Webovém sídle Prodávajícího dne 15.02.2025.